مدرس بازاریابی استاد بازاریابی سخنران بازاریابی معلم بازاریابی تدریس بازاریابی آموزش بازاریابی مدرس بازاریابی استاد بازاریابی سخنران بازاریابی معلم بازاریابی تدریس بازاریابی آموزش بازاریابی

سخنران بازاریابی معلم بازاریابی تدریس بازاریابی آموزش بازاریابی مدرس بازاریابی

بهزاد حسین عباسی مدرس مدیریت استاد مدیریتی سخنران مدیریت آموزش مدیریت در سازمان شما
 

  بهزاد حسین عباسی استاد مدیریت مدرس مدیریت       مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت  مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت  مدرس مدیریت استاد مدیریت آموزش مدیریت تدریس مدیریت   

مدرس بازاریابی استاد بازاریابی تدریس بازاریابی سخنران

مدرس بازاریابی استاد بازاریابی تدریس بازاریابی سخنران

مدرس بازاریابی استاد بازاریابی تدریس بازاریابی سخنران

مدرس بازاریابی استاد بازاریابی تدریس بازاریابی سخنران

مدرس بازاریابی استاد بازاریابی تدریس بازاریابی سخنران بازاریابی بهزاد حسین عباسی
مدرس مارکتینگ استاد مارکتینگ تدریس مارکتینگ سخنران مارکتینگ بهزاد حسین عباسی
تدریس بازاریابی تدریس مارکتینگ معلم مارکتینگ معلم بازاریابی
آموزش مارکتینگ آموزش بازارایابی

استاد بهزاد حسین عباسی مدرس بازاریابی استاد بازاریابی سخنران بازاریابی تدریس بازرایابی

استاد مارکتینگ  مدرس مارکتینگ  سخنران مارکتینگ تدریس مارکتینگ
مدرس مارکتینگ استاد مارکتینگ

مدرس بازاریابی استاد بازاریابی آموزش بازاریابی

مدرس بازاریابی استاد بازاریابی آموزش بازاریابی

آموزش مارکتینگ آموزش بازاریابی

آموزش مارکتینگ آموزش بازاریابی

مدرس بازاریابی مدرس مارکتینگ

مدرس بازاریابی مدرس مارکتینگ

مشاور مارکتینگ مشاوران مارکتینگ مشاوره مارکتینگ

آنالیز رفتار مصرف‌کننده با 12 پرسش ساده و چگونگی انجام آن – بخش دوم و پایانی

 

  مشاور مارکتینگ مشاوران مارکتینگ مشاوره مارکتینگ

مشاوره مارکتینگ

در بخش اول از این مطلب  ضمت اشاره به دشوار بودن آنالیز رفتار مصرف‌کننده به دلیل وجود فاکتورهای تأثیرگذار بسیار زیاد، 7 مورد از 12 پرسش ساده و پایه را مطرح کردیم که با استفاده از آنها می توانید این فرایند را ساده کنید و در ادامه 5 مورد دیگر را می خوانیم:

 

8- مشتریان چه زمانی اقدام به خرید می‌کنند؟

در دو مثال مطرح‌شده در بالا، مشتری در حال خرید تجهیزات لازم برای طراحی داخلی دفتر کار خودش است، چراکه در حال ساخت دفتر کار جدید خودش است. به‌طور مشابه، مادر خانواده در حال خرید یک اسباب‌بازی برای کودک خودش است چراکه مثلاً ممکن است تولد وی باشد یا شاید هم واقعاً کودک پس از دیدن آن در یک تبلیغ تلویزیونی در حال اذیت کردن مادر برای خرید آن اسباب‌بازی است. بنابراین این موارد محرک‌هایی است که بر اساس آن‌ها مشتری تصمیم به خرید محصول گرفته است. شما نیاز به دانستن این موضوع دارید که آیا این محرک یک محرک فصلی است، یک محرک داخلی است یا یک محرک خارجی است؟

 

  مدرس بازاریابی سخنران بازاریابی استاد بازاریابی تدریس بازرایابی معلم بازاریابی

 بهزاد حسین عباسی

مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن

معلم اصول و فنون مذاکره زبان بدن

استاد  اصول و فنون مذاکره زبان بدن

سخنران  اصول  و فنون مذاکرات تجاری زبان بدن و مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری CRM

مدرس بازاریابی 

معلم بازاریابی 

مدرس برند

مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن 

مدرس مدیریت ارتباط با مشتری

هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی


مدیر برنامه ها جواد حسنی

09372202257 

9197685104

behzadabbasi.ir


9- درک و استنباط موجود در رابطه با محصول چیست؟

آیا محصول به‌عنوان محصولی جاافتاده که قیمت آن معادل ارزش ارائه‌شده توسط آن است یا در این مقایسه یک کالای گران‌قیمت به‌حساب می‌آید؟ درواقع، اگر محصول موردنظر در هیچ‌یک از این دودسته قرار نگیرد، با یک مشکل مهم مواجه می‌شود و آن مشکل هم این است محصول ددرواقع دارای مخاطب مشخص و روشنی نیست. درک از محصول نقش مهمی در بازاریابی دهان‌به‌دهان بازی می‌کند که به همین دلیل شما مطمئناً خواهان داشتن درک مثبتی از محصول خودتان در ذهن مشتریان هستید.

 

آنالیز رفتار مصرف‌کننده

 

10- کدام فاکتورهای اجتماعی بر تصمیم خرید تأثیرگذار هستند؟

برخی از مردم هستند که هرگز قادر به درک دلیل خریده شدن خودروهایی با برندهایی مثل BMW یا Audi نیستند. جالب اینجاست که اغلب این افراد به یک گروه متوسط و محافظه‌کار تعلق دارند. از طرف دیگر از یک فرد خیلی متمول از سطوح بالای اجتماعی بخواهید که یک خودروی معمولی تویوتا بخرد و می‌بینید که با عکس‌العمل بد وی روبرو می‌شوید، چراکه وی تصور می‌کند باید همواره سطح اجتماعی خودش را حفظ کند. به همین ترتیب اگر از همان فرد محافظه‌کار و متوسط بخواهید بجای لباس‌های برند و مارک، لباس‌های معمولی خریده و استفاده کند هم با برخورد بدی از طرف وی روبرو می‌شوید. عوامل اجتماعی جزء عوامل کلیدی در تأثیرگذاری بر رفتار مصرف‌کننده هستند و در آنالیز رفتار مصرف‌کننده بسیار اهمیت دارند.

 

11- نقش سبک زندگی مصرف‌کننده در رفتار وی چیست؟

من کار تالیف را دوست دارم و البته افراد زیادی را می‌شناسم که علاقه به خواندن این دست از مطالب دارند. این افراد اصولاً علاقه بیشتری به خریدن یک دستگاه کتاب‌خوان دارند و به همین نسبت احتمال این خرید توسط آن‌ها نسبت به دیگر افراد بیشتر است. به همین ترتیب احتمال خرید یک دستگاه لپ‌تاپ برای تایپ راحت‌تر هم توسط من بیشتر از بقیه است. همچنان که فرد خواننده و تایپیست دارای دو سبک زندگی متفاوت از یکدیگر هستند، هر مصرف‌کننده دیگری هم در سبک زندگی خودش متفاوت بوده که بر تصمیم خرید وی تأثیرگذار است. مثلاً برخی از افراد علاقه‌ای به صخره‌نوردی دارند، برخی به شنا علاقه دارند، ولی برخی دیگر مثلاً به کریکت، فوتبال یا بدمینتون علاقه دارند. شما به‌منظور آنالیز رفتار مصرف‌کننده نیاز به آنالیز سبک زندگی آن‌ها دارید.

 

12- فاکتور شخصی و یا جمعیتی چه نقشی در تصمیم خرید بازی می‌کند؟

حالا فرض کنید که کارخانه تولید کننده اسباب‌بازی که در بالا به آن اشاره کردیم، قصد نمایش و تبلیغ محصولات خود در بخش خبری شامگاهی را داشته باشد. از طرف دیگر، فرض کنید که اگر طراح داخلی که در بالا به آن اشاره شد، خدمات خودش را به یک استارت آپ معرفی کند که هدف اولیه اش کنترل هزینه است؟ در این صورت چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا در جلب توجه مشتریان خود با مشکل مواجه نمی‌شوند. اهداف کوتاه مدت هر فرد و اهداف بلند مدت هر شرکت نسبت دیگری متفاوت است. به‌طور مشابه، این تفاوت زمانی مهم می‌شود که عوامل جمعیت شناختی هم اثرگذار باشند. مثلاً یک فرد مسن و پیر محصولات و خدمات کاملا متفاوتی از یک فرد جوان یا نوجوان نیاز داشته و اقدام به خرید آن‌ها می‌کند. به همین ترتیب یک کارگر سطح عملیاتی نیازهای متفاوتی با یک کارگر سطح میانی سازمان دارد.

همچنان که از مطالب اشاره‌شده در این دو بخش مشخص است، پاسخ دادن به هر یک از این 12 پرسش مطرح‌شده در بالا آسان نبوده و از شرکتی به شرکت دیگر یا بخشی به بخش دیگر متفاوت است. بااین‌وجود این 12 پرسش چارچوب بسیار خوب و مناسبی برای آنالیز رفتار مصرف‌کننده در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

  • مدرس بازاریابی مدرس فروش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی