بهزاد حسین عباسی
بهزاد حسین عباسی مدرس و مشاور فروش بازاریابی منابع انسانی و مدیریت ارتباط با مشتری CRM در سازمانهاست.
استاد بهزاد حسین عباسی با 14 سال سابقه در عرصه کسب و کار و تدریس و آموزش دوره های مدیریت در سمینارها و کنفرانسهای مدیریت و مشاوره سازمانهای ایرانی هم اکنون با بررسی پایه ای شرکت ها و سازمانها راهکارهای مناسبی را برای برون رفت و یا ارتقاء ، گسترش و تصحیح وضعیت موجود ارائه می نماید. مشاوره استراتژیک فروش بازاریابی و تبلیغات دارای مزایای زیادی شامل شناسایی و اولویت بندی فرصت ها است. به عنوان مثال تولید محصولی جدید و ورود به بازاری جدید، زمانی می تواند امکان پذیر باشد که از رهنمود های مشاور و مدرس استراتژیک کمک گرفته شده باشد. مدیریت استراتژیک به تجارت کمک می کند تا تصویری از فعالیت هایی که باید انجام بدهد تا به اهداف خود برسد را نشان می دهد. در حقیقت یک نمای جامع از تجارت را در اختیار صاحبان تجارت قرار می دهد. هر یکی از فعالیت های تعیین شده برای انجام نیاز است تا مورد آنالیز قرار بگیرند و فعالیت هایی که صرفه اقتصادی ندارند ار لیست خارج شوند.
نکته ای که در مدیریت استراتژیک مهم است یادآور شد این است که کمک میکند تا تجارت و یا کسب و کار همراستا با بازار و مشتریان خود حرکت کند و اطمینان می دهد که استراتزی درستی را برای ادامه انتخاب می کند.
مطالعات نشان می دهد که تجارت هایی که از مدیریت استراتژیک بهره می گیرند، بسیار از نظر سودآوری مالی و رضایتمندی مشتری موفق تر هستند. هنگامی که شرکت ها برنامه ریزی استراتژیک خود را با نگاهی به آینده سر و سامان می دهند و آن ها را اولویت بندی می کنند در واقع بر روی آینده خود کنترل خواهند داشت؛ بالخص که امروزه آینده مدام در حال تغییر است. چنین شرکت هایی از ثبات بیشتری نسبت به آنهایی که از ابزار برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک استفاده نمی کنند، برخوردار می باشند.
رویکرد برنامه ریزی استراتژیک رویکردی با حل مسئله و قابلیت جلوگیری از مشکل است. در سال های اخیر، تقریبا تمامی سازمان ها و تجارت ها به اهمیت مدیریت استراتژیک سازمانی خود پی برده اند. تفاوت میان سازمان هایی که از ابزار مدیریت استراتژیک استفاده کرده اند و موفق شده اند و یا شکست خورده اند در نحوه بکارگیری مدیریت استراتژیک است و همچنین نحوه استفاده از برنامه های استراتژیکی. قطعا استفاده از خدمات مشاوره مدیریت استراتژیک می تواند بسیار راهگشا باشد و سازمان ها دچار اشتباه در برنامه های راهبردی خود نشوند.
- ۹۵/۰۵/۱۵